Bijna weekend

24 maart 2023 - Gulu, Oeganda

Vandaag zijn we op verschillende lokaties gestart. Joep werd om 8.00 opgehaald door Samuel, Marc en Frank zijn om 8.00 begonnen op het College. Joep gaf in Lacor een presentatie over management op de OK en in de hele kleine ziekenhuizen, de zogenaamde Healthcentres IV. Op die plaatsen is maar 1 OK bbeschikbaar die vvoornamelijkwordt gebruikt voor primaire sectio's.

Marc en Frank hadden met 2 docenten afgesproken om 2 x een groep van maximaal 10 personen te trainen voor diverse studenten van het College. De eerste groep bestond uit 11 studenten, geen probleem natuurlijk maar de tweede en laatste groep bestond uit 20 studenten. Om niemand teleur te stellen hebben we de hele groep getraind 💪💪.

Een extra dimensie bij deze training was dat de 2 docenten ook door ons geschoold werden als opmaat naar het train de trainer principe. We willen daarmee bereiken dat deze 2 docenten ook basale BLS trainingen gaan verzorgen in de periode dat wij in Nederland zijn. Zo wordt het trainingsmateriaal optimaal gebruikt.

's Middags zijn Marc en Frank naar Lacor gegaan en samen met Joep hebben we onze allereerste zoomsessie opgezet. De student die de verbinding zou verzorgen was niet op tijd aanwezig dus hebben we gebruik gemaakt van de wifi verbinding via onze dongel. Dit apparaat heeft zijn waarde al bewezen en was ook nu een uitkomst. De zoomsessie met Harry was een succes, zowel wat inhoud betreft als wat verbindingskwaliteit betreft.

Nadat de zoomsessie was afgesloten, nog even nabesproken met de studenten.

Daarna zijn we opgehaald door Samuel om samen met hem zijn gezin te bezoeken. Uiteraard hebben we wat, nouja wat...... kadoos meegenomen voor het gezin. Heel bijzonder dat we zo in het privéleven van Samuel werden uitgenodigd. We hebben samen de maaltijd gebruikt en hebben weer een les in nederigheid gehad.

Nu terug op onze thuisbasis om ons voor te bereiden op de safari van morgen en overmorgen 😁😎.

1. Jacco:
    24 maart 2023
    Heel veel succes verder samen!
    Goed werk!
    Gr Jacco
  2. Henk:
    24 maart 2023
    Een druk programma! Goed bezig samen.
    Veel plezier morgen!
  3. Lucia:
    25 maart 2023
    Goed bezig daar allemaal! Mooi die foto's en verhalen zodat we een indruk krijgen.
  4. Jetske:
    26 maart 2023
    Zinvol en prachtig werk!!! Mooie verhalen.