Op safari

26 maart 2023 - Gulu, Oeganda

Zaterdagochtend vroeg op 5.45, de driver en de gids kwamen ons ophalen met een safari bus, een bus met hefdak 😉.

Na een reis van bijna 3 uur kwamen we aan bij Murchisonpark gelegen aan Lake Albert. Het weer was fantastisch, niet te warm en toch zonnig. We hebben veel wild gezien en waren weer enorm onder de indruk van Murchinson fall. Een waterval van 45 meter waarbij het meest bijzondere is dat de Nijl met groot geweld door een spleet van 7 meter geperst wordt.

Na een goede lunch hebben we een mooie vaartocht op de Nijl gemaakt. Daarna zijn we naar onze lodge aan de Nijl gebracht waar we ons konden opfrissen. Heerlijk gegeten en nagenoten bij het kampvuur. Op tijd naar bed want de volgende ochtend stond onze bus weer om 6.00 gereed zodat we de zonsopgang in het park konden beleven. Helaas was door de bewolking de zonsopgang niet te zien.

We hebben een safari van bijna 5 uur gehad waarbij we de meest bijzondere dieren van dichtbij gezien hebben. De hoogtepunten waren wel de kudde giraffen die we van heel dichtbij konden bewonderen en de leeuwinnen die we gezien hebben. Uiteindelijk om 11.00 het park verlaten dus we waren om 14.00 weer terug in Gulu.

We hebben ons opgeknapt en hebben nog wat inkopen gedaan. Een geweldig weekend en klaar voor de laatste trainingsdagen in Uganda.

1. Henk:
    26 maart 2023
    Prachtige foto's. mooi dat jullie genoten hebben!
    Volgende week met nieuwe energie aan de slag. Succes!
  2. Henk:
    27 maart 2023
    Mooie foto's en verhalen en dat allemaal voor het goede doel. Geniet er nog van en een goede reis terug toegewenst.
  3. Dineke:
    28 maart 2023
    Wauw broer, wat gaaf allemaal.😊
  4. Dineke:
    28 maart 2023
    Heej Frank, morgen richting thuis! Een heel goede veilige reis met z’n drieën.😘