Eerste echte trainingsdagen

23 maart 2023 - Gulu, Oeganda

Woensdagmorgen was het zover, we hebben de eerste jaars studenten ontvangen op het College of Health. Ze werden met een bus vanaf het St.Mary Hospital in Lacor naar het College gebracht met een bus. We zijn direct begonnen met een uitgebreide BLS training. Eerst theorie en daarna praktijk. De groep was erg enthousiast en genoot van de manier waarop de training werd gegeven. Vooral het open en gezellige karakter sprak ze enorm aan.

Joep was intussen weer druk om de definitieve versie van het MOU op te stellen en had daarvoor nog wat gesprekken met o.a. de onderdirecteur van het College en Jacinta.

's Middags hebben we eerst een presentatie gegeven over luchtweg management. Ook dat werd weer gevolgd door een praktijktraining. Zowel Marc als Frank waren weer verbaast over de minimale praktische vaardigheden van de studenten. de trainingen hebben echt nut want aan het einde van de dag zien we echte verbetering in de technieken. Terug in het pension hebben we samen de dag geëvalueerd en zijn we heerlijk uit eten gegaan in de stad.

Vandaag de tweede jaars studenten getraind, eerst een korte herhaling van de BLS (Basic Live Support) en daarna direct begonnen aan de ACLS (Advanced Cardiac Live Support). Ook nu weer veel aandacht besteed aan de techniek en er was weer veel bij te schaven. Na de lunch zijn we begonnen met een kwis, duidelijk een goede aanvulling in het programma. De rest van de middag hebben gebruikt om scenariotrainingen te geven. Er werd een situatie gespeeld als op een OK. tijdens de operatie krijgt de patient een hartprobleem waarbij over gegaan moet worden op een reanimatiesetting. Omdat we via een app een bewakingsmonitor konden simuleren kwam de training dicht bij de realiteit. Een geweldige ervaring voor de studenten die zeer enthousiast waren tijdens deze scenario's..

Nadat we samen de dag weer hadden geëvalueerd zijn we op bezoek geweest bij onze buren en hebben we samen de maaltijd gebruikt

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marja:
    23 maart 2023
    Fantastisch!
  2. Herman van Huffelen:
    24 maart 2023
    Wat een goed werk verrichten jullie daar! Succes met het vervolg!
  3. Dineke:
    28 maart 2023
    Wat fijn om verbetering te zien aan het eind van de dag. Goed bezig kerels.
  4. Dineke:
    28 maart 2023
    Mooi zeg, die foto’s bij het verslag.