De reis naar Uganda

16 maart 2023 - Entebbe, Oeganda

Vandaag vroeg uit de veren, we zijn om 6.15 vertrokken uit Zwolle. Onze eerste optie, de IC naar Schiphol viel uit door een wisselstoring. Anesthesie is: Always be prepareren for plan B. Dus de reis omgelegd via Amersfoort naar Schiphol. Helaas ook in Amersfoort zat het niet mee bij de NS, ijsvorming aan de bovenleiding bij Hilversum dus plan C, via Utrecht. Gelukkig was dat de beste keus en uiteindelijk zijn we met een forse vertraging op Schiphol aangekomen.

Op Schiphol werden we ontvangen met warme croissants door Lotte, de dochter van Marc.

Inchecken verliep soepel en gelukkig was het rustig op Schiphol zodat we nog wat inkopen konden doen voordat we gingen boarden. Geen tijd meer voor een kopje koffie 😒.

Na een voorspoedige vlucht van ruim 10 uur zijn we om 22.45 ( 2 uur later dan in Nederland) veilig geland op Entebbe. Onze chauffeur, Geoffrey stond al klaar om ons naar het hotel te brengen.

Nadat we ingecheckt hebben, hebben we buiten nog wat gedronken en zijn heerlijk gaan slapen.